The Alberta Avenue Business Association (AABA) held its Annual General Meeting (AGM) on October 3rd, 2024, at their office.
 
During the meeting, the Executive Director, Erick Estrada, highlighted the accomplishments: a Dinning Pass to enable shoppers in the area to shop in multiple businesses using the same pass, Night Market attracting thousands of people to experience the avenue, the contract with the City of Edmonton to look after the public washroom which has led to a drop in the number of 311 calls made for public disposal of human waste.
 
The next year will be built on these key pillars: marketing and promotion, organization effectiveness, business attraction and retention, community wellbeing and safety.
 
AABA will focus on these key priorities in 2025:
 
Street Team Service expansion, to keep the avenue clean.
 
Night Market and members engagement, to engage more members and provide an opportunity to sell at their location, as well as, out of their location during the markets.
 
Promotion, festival, and events, to attract more people to experience the avenue and all its diverse businesses, rich culture, exciting arts, and fantastic restaurants.
 
The meeting was adjourned by the Board Chair, with the presentation of Board Members, old and new.
 
Indeed, Alberta Avenue has witnessed some remarkable changes, and continues to grow and improve.
 
Learn about all the changes on Alberta Avenue, stay tuned for all updates from Diversity Magazine platforms, including the website – diversitymag dot ca.
 
 
L’Association des entreprises de l’Alberta Avenue (AABA) a tenu son Assemblée générale annuelle (AGA) le 3 octobre 2024 dans ses bureaux.
 
Lors de la réunion, le directeur exécutif, Erick Estrada, a souligné les réalisations suivantes : un Pass Dîner permettant aux acheteurs de la région de faire leurs courses dans plusieurs commerces avec le même pass, un Marché Nocturne attirant des milliers de personnes pour découvrir l’avenue, et un contrat avec la Ville d’Edmonton pour gérer les toilettes publiques, ce qui a entraîné une diminution du nombre d’appels au 311 concernant la gestion des déchets humains dans les espaces publics.
 
L’année prochaine sera construite autour de ces piliers clés : marketing et promotion, efficacité organisationnelle, attraction et rétention des entreprises, bien-être et sécurité communautaire.
 
L’AABA se concentrera sur les priorités suivantes en 2025 :
 
L’expansion du service de l’Équipe de rue, pour garder l’avenue propre.
 
Le Marché Nocturne et l’engagement des membres, pour impliquer davantage de membres et offrir une opportunité de vendre sur place, ainsi qu’en dehors de leur emplacement lors des marchés.
 
Promotion, festivals et événements, pour attirer davantage de personnes à découvrir l’avenue, ses entreprises diversifiées, sa culture riche, ses arts passionnants et ses restaurants fantastiques.
 
La réunion a été levée par le président du Conseil, avec la présentation des anciens et nouveaux membres du Conseil.
 
En effet, l’Alberta Avenue a connu des changements remarquables et continue de croître et de s’améliorer.
 
Pour tout savoir sur les changements sur Alberta Avenue, restez à l’écoute des mises à jour sur les plateformes de Diversity Magazine, y compris le site web – diversitymag point ca.