With its unique cultural restaurants and stores, fancy art galleries, a major event centre, and a higher education institution, the Alberta Avenue has changed a lot since it was branded Avenue of Champions.
 
The Alberta Avenue Business Association (AABA) is leading a community led effort to reflect this change by rebranding the Avenue…
 
On November 13, at the Alberta Avenue Community League Hall, the Alberta Avenue Business Association hosted an in-person community engagement workshop to collect public input on rebranding the area between NAIT (106 Street) and Expo Center (75 Street), currently known to some as the Avenue of Champions, and to others as, 118 Avenue.
 
This is to inform the development of a new brand identity. The session aimed to engage Primary Interest Groups in the area identified for engagement through a World Café Workshop.
 
Opening remarks, rational, and a world café were delivered by the Alberta Avenue Business Association and its volunteers.
 
The engaging Cafe solicited opinions from different stakeholders in the area who attended the event.
 
We will keep you updated on this journey to rebrand Alberta Avenue to reflect its diverse populations, its cultural heritage and uniqueness in Edmonton.

Avec ses restaurants et magasins culturels uniques, ses galeries d’art Ă©lĂ©gantes, un grand centre Ă©vĂ©nementiel et un Ă©tablissement d’enseignement supĂ©rieur, Alberta Avenue a beaucoup changĂ© depuis qu’elle a Ă©tĂ© surnommĂ©e l’Avenue des Champions.

L’Alberta Avenue Business Association (AABA) mène un effort communautaire pour reflĂ©ter ce changement en rebaptisant l’avenue…

Le 13 novembre, Ă  la salle communautaire de l’Alberta Avenue Community League, l’Alberta Avenue Business Association a organisĂ© un atelier de consultation en personne pour recueillir l’avis du public sur le nouveau nom de la zone situĂ©e entre le NAIT (106 Street) et le Expo Center (75 Street), actuellement connue sous le nom d’Avenue des Champions pour certains, ou encore 118 Avenue pour d’autres.

Cet effort vise Ă  dĂ©velopper une nouvelle identitĂ© de marque. La session avait pour objectif d’impliquer les groupes d’intĂ©rĂŞt principaux de la zone en utilisant un atelier de type World CafĂ©.

Les remarques d’ouverture, les explications de la dĂ©marche, et l’atelier World CafĂ© ont Ă©tĂ© animĂ©s par l’Alberta Avenue Business Association et ses bĂ©nĂ©voles.

Cet atelier interactif a permis de recueillir les avis de diffĂ©rents acteurs locaux prĂ©sents Ă  l’Ă©vĂ©nement.

Nous vous tiendrons informés de cette démarche visant à revaloriser Alberta Avenue pour mieux refléter ses populations diverses, son patrimoine culturel et son caractère unique à Edmonton.