With its unique cultural restaurants and stores, fancy art galleries, a major event centre, and a higher education institution, the Alberta Avenue has changed a lot since it was branded Avenue of Champions.
 
The Alberta Avenue Business Association (AABA) is leading a community led effort to reflect this change by rebranding the Avenue…
 
On November 13, at the Alberta Avenue Community League Hall, the Alberta Avenue Business Association hosted an in-person community engagement workshop to collect public input on rebranding the area between NAIT (106 Street) and Expo Center (75 Street), currently known to some as the Avenue of Champions, and to others as, 118 Avenue.
 
This is to inform the development of a new brand identity. The session aimed to engage Primary Interest Groups in the area identified for engagement through a World Café Workshop.
 
Opening remarks, rational, and a world café were delivered by the Alberta Avenue Business Association and its volunteers.
 
The engaging Cafe solicited opinions from different stakeholders in the area who attended the event.
 
We will keep you updated on this journey to rebrand Alberta Avenue to reflect its diverse populations, its cultural heritage and uniqueness in Edmonton.

Avec ses restaurants et magasins culturels uniques, ses galeries d’art élégantes, un grand centre événementiel et un établissement d’enseignement supérieur, Alberta Avenue a beaucoup changé depuis qu’elle a été surnommée l’Avenue des Champions.

L’Alberta Avenue Business Association (AABA) mène un effort communautaire pour refléter ce changement en rebaptisant l’avenue…

Le 13 novembre, à la salle communautaire de l’Alberta Avenue Community League, l’Alberta Avenue Business Association a organisé un atelier de consultation en personne pour recueillir l’avis du public sur le nouveau nom de la zone située entre le NAIT (106 Street) et le Expo Center (75 Street), actuellement connue sous le nom d’Avenue des Champions pour certains, ou encore 118 Avenue pour d’autres.

Cet effort vise à développer une nouvelle identité de marque. La session avait pour objectif d’impliquer les groupes d’intérêt principaux de la zone en utilisant un atelier de type World Café.

Les remarques d’ouverture, les explications de la démarche, et l’atelier World Café ont été animés par l’Alberta Avenue Business Association et ses bénévoles.

Cet atelier interactif a permis de recueillir les avis de différents acteurs locaux présents à l’événement.

Nous vous tiendrons informés de cette démarche visant à revaloriser Alberta Avenue pour mieux refléter ses populations diverses, son patrimoine culturel et son caractère unique à Edmonton.